Sluneční energie na autě

0 Comments

Nový automobil nemá desky jen na střeše, jak bývalo obvyklé. Nyní je dali výzkumníci po celém povrchu vozu. Tyto solární články budou dobíjet částečně vůz během jízdy, ale také budou snižovat dobu nabíjení u „pump“, tedy u elektrických dobíječek. Měla by se tím prodloužit operativní doba a tím samozřejmě i vzdálenost dojezdu vozidla.
A kdo za tím vším stojí? Tak především je to známá značka Toyota. To je japonská firma, která je na trhu už hodně přes osmdesát let, přesněji od roku tisíc devět set třicet sedm. Vyrábí automobily všech druhů, a má ještě spoustu dceřiných společností. Sami by však asi oříšek pohonu nerozlouskli, a tak si přibrali kamarády.
Naše Slunce
Těmi se stala společnost Sharp. Ta se zabývá spotřební elektronikou a je na trhu (věřte nevěřte) už od roku tisíc devět set dvanáct.
A poslední do trojice je rovněž japonská firma, a tou je New Energy and Industrial Technology Development Organization (NEDO). Česky by se dalo říci, že jde o národní a vývojovou společnost. Ta má velmi široký okruh působnosti. Je zde přes třicet let, a protože jejich primární zájmy se v této oblasti pohybují, přistoupila společnost na spolupráci.
Solární panely při testech
Výsledkem těchto tříje vozítko popsané výše. Ještě neutíkejte do obchodu, zatím je vše teprve v testovací fázi, ale zdá se, že již brzy by mohlo autíčko vyrazit do prodeje. Dle některých údajů by mohlo vystačit pouze se sluneční energií, ale jen v tom případě, že bude v provozu pouze čtyři dny v týdnu a nemělo by ujet více jak padesát kilometrů. V tom případě byste měli v peněžence přímo obří úsporu za pohonné látky.
Mimochodem, pokud je vaše touha po tomto autíčku velká, tak do obchodu můžete. Od ledna dva tisíce dvacet by tam měl být vůz podobného ražení. Jmenuje se Lightyear One a pochází z Nizozemí. Ten má dokonce vlastní web, takže si jeho koupi již dnes můžete pohlídat. Jen musíte umět anglicky.