Americká bezpečnostní agentura viní z tragické nehody autopilota od Tesly

0 Comments

Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) nedávno označila chyby řidiče spolu s technickým řešením autopilota Tesly za příčiny nehody Modelu S, která se stala v lednu 2018 v Kalifornii.
Bezpečnostní rada již dříve kritizovala asistenční systém Tesly po smrtelné havárii na Floridě v roce 2016. Tehdy rada uvedla, že konstrukce systému umožnila řidiči nevěnovat se řízení. Podle pracovníků této instituce systém umožnil řidiči sundat ruce z volantu po dobu 14 minut jízdy.
Hasičský vůz, do kterého Tesla Model S v únoru nabourala, byl v době nehody prázdný a řidič Tesly nebyl zraněn. Podle Národní rady pro bezpečnost dopravy může za nehodu zejména nepozornost řidiče a přílišná důvěra v autopilota.
nabíjecí stanice
Zatím se staly v USA nejméně tři smrtelné nehody, během kterých byl zapnutý autopilot. Dvě ze tří nehod, při kterých zemřeli lidé, úřady stále vyšetřují. Úřad Národní správy bezpečnosti silničního provozu má dokonce pravomoc stáhnout systém ze silnic, pokud by považoval autopilota za nepřiměřené riziko pro bezpečnost. Národní rada pro bezpečnost dopravy vyzvala Národní správu bezpečnosti silničního provozu k uplatnění pravomoci a zakázání systému. Ve sdělení rada uvedla: „Vozidlo, které umožňuje řidiči, aby nevěnoval pozornost nebo spal, zatímco zrychluje do zaparkovaného hasičského vozu je vadný a nebezpečný.“
přední světlo Tesla
Společnost Tesla se v e-mailovém prohlášení bránila, že od havárie v roce 2018 provedla aktualizace svého systému, včetně úpravy doby, po kterou nemusí řidič držet volant. Firma dodala, že majitelé Tesly najeli miliardy kilometrů se zapojeným autopilotem a říká, že její data naznačují, že řidiči používající autopilota mají méně nehod než ti, kteří jezdí bez něj.
Ovšem havárie přesto vyvolala otázky týkající se asistenčních systémů. Schopnost systému detekovat rizika stále není na takové úrovni, aby mohl pracovat bez dohledu člověka. Již nehoda z roku 2016 přinesla inovace v systémech, které monitorují řidičovu angažovanost a bdělost během řízení asistenčním systémem.
Automobilky přitom výslovně řidiče nabádají k držení volantu a věnování se situaci kolem vozidla i se aktivovanými asistenčními systémy pro autonomní řízení.